Livingood, smart koncept!

Efter helgen sitter jag här med ett otroligt tips till alla trångbodda människor. 

Jag följde med som smakråd till min vän Emma som skulle kolla på säng i helgen. Hon har tidigare pratat om den här sängen, eller sängskåpet,  och jag måste ärligt säga att jag varit duktigt skeptisk, men självklart följde jag med som smakråd och möjligen bromskloss (?). Men så blev inte fallet. Det var snarare jag som försökte sälja in denna praktiska (och snygga) säng till Emma. Allting med den är fantastisk och passar perfekt i lägenheter där man vill frigöra yta. Sängskåpet frigör ca 4-5 kvm, förstår vad dem kvadratsmeterna gör i t.ex. en etta i Stockholm? Tänk att kvm priset i Stockholm är ca 45 000 kr och att du genom denna säng kan frigöra 4 kvm, leder till att du indirekt kan spara 180 000 kr...?? Enkel tanke!

En Livingood-säng gör att din lägenhet eller villa verkar ha ett extra rum, eftersom den kan fällas upp så att den inte syns. Tanken med att ha en spegelfront medför att sängen kan få lägenheten att verka större och ljusare och vem vill väl inte det?

Jag gillar hela konceptet Livingood står för. Ett personligt hembesök där en erfaren inredare kollar din lägenhet och planlösning för att erbjuda konsultation och möbleringsförslag, måtthjälp samt färgval. Sedan erbjuds kunden ett besök i deras showroom för att "känna in" sängen, galleriet är helt fantastiskt. Utifrån detta beslutar sedan kunden vilket trämaterial och tillval kunden vill ha. Livingood hjälper även till med installation och montering.  

Jag tipsar gärna om Livingood´s hemsida där ni även hittar fler möbler som är praktiska och personliga och som överlever skiftande modetrender och samtidigt har en egen karaktär.  www.livingood.se

Lycka till och grattis Emma, sängen kommer göra din lägenhet till ett hem! 





Kommentarer
Postat av: Åsa

Bra tips!!!

2009-02-27 @ 13:20:56
Postat av: Martina

Livingood, vilket toppentips! Ska bli spännande att följa dig på bloggen. Även den verkar vara en toppenidé :-).

2009-03-02 @ 21:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0