Många bäckar små

Det är ett fåtal, bland annat jag, som tycker att  det är otroligt kul att gå gå runt på visningar och undersöka lägenheter och hus. Jag har alltid tyckt om det, jag får en skön känsla i kroppen av att kolla planlösning, inredningar, personliga tankar bakom möblemanget. Att sedan kombinera det med att analysera ekonomi, kartlägga läget, hur kul som helst. Oj va jag låter töntig, men sån är jag...Som sagt alla är inte som jag , därav dessa tips och råd.

Visningstipsen;

Köp av bostadsrätt räknas som köp av lös egendom i lagens mening, då gäller köplagen och bostadsrätten köps i “befintligt skick”. Därför kan en visning vara mycket viktig, för du kan inte hävda dolda fel efteråt. Är du riktigt intresserad av en lägenhet, se till att gå på båda visningarna och titta överallt!

Dessa är små enkla tips som jag ger Er gratis, håll tillgodo!

* Finns det några hyresrätter kvar i huset som snart kommer ingå i bostadsrättsföreningen senare? Eller vindsutrymme att bygga om? Detta kan vara positivt då det kan innebära tillskott i föreningens ekonomi.
* Hur ställer sig bostadsrättsföreningen till omstruktureringar i lägenheten?
* Konstruktion? Bärande väggar?
* Störningskällor?Såsom närheten till nattklubb, snöplog på vintern? etc..
* Lägenhetens känslighet för årstiderna.

Ett enkelt tips för att hålla koll på objekten är att ta med kamera (fråga mäklaren först om det är ok att fotografera) samt papper och penna. Skriv gärna kommentarer på objektbeskrivningen t.ex. känslan du fick när du gick in i badrummet. Går du på mycket visningar och i vanliga fall, liknande objekt, är det väldigt lätt att blanda ihop lägenheterna. 

Kör i vind!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0